Категорії розділу

Савранський РМК [34]
Новини Савранського районного методичного кабінету
Будинок творчості [49]
Савранський районний будинок творчості школярів
ДЮСШ "Олимп" [39]
Дитячо-юнацька спортивна школа "Олимп"
Відділ освіти [68]
Новини Савранського відділу освіти


Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Профільна освіта

Освітній округ та профільна освіта

 

Одним з пріоритетних напрямів розвитку освітньої галузі на сучасному етапі є профілізація освіти. Одним із шляхів  забезпечення профілізації освіти, підвищення якості освіти та її відповідність сучасним стандартам на основі ефективного використання потенціалу ресурсів кожного навчального закладу є створення освітніх округів.

Рішенням сесії районної ради від__22 травня___2013 року №_256-УІ___ створено Бакшанський освітній округ, до складу якого увійшли Бакшанський НВК (як опорний заклад), Гетьманівський, Йосипівський, Капустянський НВК та Неділківська ЗОШ. Створення  освітнього округу  надасть  достатньо  широкі  освітні  можливості  для  школярів, розширення поля вибору під індивідуальні потреби дитини; створення умов для ранньої професіоналізації учнів старших класів, розширення поля можливостей для випускників шкіл,  підвищення  якості  освіти,  посилення  орієнтації  на  вимоги  регіонального  ринку праці;  забезпеченні  всієї  повноти  освітніх  послуг,  що  надаються  учням  на  території освітнього  округу.

Вивчення професійних інтересів та особливостей розвитку інтелектуальної сфери допомагає багатьом учням правильно обрати майбутню професію та визначитися з вибором майбутнього вузу, однак залишається проблема визначення профілю навчання в конкретному навчальному закладі, оскільки він обирається  не для окремого учня, а для класу та школи в цілому.

  Розв’язати це питання можна шляхом створення чіткої системи допрофільної підготовки учнів 8-9 класів, яка передбачає: психолого-педагогічне діагностування школярів;  налагодження дієвої профконсультаційної роботи для визначення професійних інтересів  школярів. 

Перш за все,  успіх профільного навчання  залежить від готовності вчителя до якісних змін у професійній діяльності, адже вчитель, який працює у профільному класі, має:

 - поглиблено знати свій предмет;

- володіти навичками інноваційних технологій навчання;

 - володіти навичками організації пізнавальної діяльності школярів;

-  вміти навчати курсам за вибором.

Особливою проблемою,  що потребує вирішення, є нестача навчальної літератури та матеріально-технічного обладнання.   Матеріально-технічне забезпечення шкільних кабінетів на даний час трохи  перевищує 20 відсотків від потреби.  

Упровадження профільного навчання потребує відповідного фінансування: у школах з малою наповнюваністю з утворенням профільних груп потреби у фінансуванні збільшуються в півтора–два рази на клас, залежно від кількості груп та кількості курсів за вибором. Ще одна проблема -  організація підвезення учнів Неділківської ЗОШ до опорного ЗНЗ освітнього округу – Бакшанського НВК. 

Профілізація старшої школи – це проблема і питання часу. Сьогодні на підсумковій колегії Міністерства освіти і науки вирішується питання про схвалення нової Концепції профільної освіти, яка буде принципово відрізнятися від попередньої. Пропонується залишити лише шість обов’язкових предметів. Це – українська мова і література, іноземна мова, історія України та всесвітня історія, математика, природознавство (це буде або інтегрований курс, або щось на кшталт практичної екології) і фізична культура. До речі, вона є в переліку обов’язкових предметів фактично в усіх країнах світу.  Визначили й чотири вибірково -обов’язкових предмети для загального розвитку учнів: основи здоров’я, технології, мистецтво і прикладна економіка. Із цих чотирьох курсів, які мають практичне спрямування, навчальний заклад обирає два: один вивчається в десятому класі, інший – в одинадцятому. Прикладна економіка – попередня назва. Це можуть бути або основи податкових знань, або фінансова грамотність, або підприємництво.  5 годин ми відведено  на факультативну частину. Це – години на запровадження другої іноземної мови, курсів за вибором, факультативів, індивідуальних занять.

Нова Концепція стартує 1 вересня 2018 року, а до цього часу у нас є час на підготовку матеріально-технічної бази, створення опорних шкіл в складі освітніх округів, науково-методичне та кадрове забезпечення.


Форма входу

Пошук

Календар

«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Корисні посилання

Освіта.UA















Перейти на сайт

Copyright MyCorp © 2024 |